luni, 5 septembrie 2011

Zacusca

Anul asta mareeee gospodina am fost, mi-am umplut.... raftul cu: gem de caise,afine, visine, cirese negre, coacaze rosii, coacaze negre, cirese, capsuni si sirop de zmeura, afine, visine, coacaze negre si compot de piersici, bine nu in cantitati industriale, dar suficienta pentru noi si pentru prietenii care sunt dispusi sa-mi guste experimentele, evident.
Ultimul experiment s-a numit zacusca, arata asa:

Si evident ca reteta e proprie, cantitatile dupa ochi, dar usor de facut:
Am pus uleiul la incins apoi am pus ceapa la calit(mama zice ca daca nu e uleiul incins ceapa trage mult ulei).
Am lasat ceapa cateva minute pe foc si am pus peste ea ardeiul tocat(ardei rosu(crud, nu copt)- capia si gogosar, dupa ochi, mie imi place cu mult ardei, dar mi-a fost cam lene sa scot robotul sa-l toc, asa ca am tocat cu cutitul si am pus mai putin).
Am lasat ardeiul la calit cu ceapa pana s-a inmuiat ardeiul putin si am pus vinete tocate (coapte) tot dupa ochi.
Am amestecat bine ceapa cu ardeiul si cu vinetele si am pus peste rosii date prin robot, secretul e sa pui mai multe rosii ca sa fie zeama sa se fiarba zacusca ca sa nu se lipeasca.
Am mestecat din cand in cand si cand a iesit uleiul deasupra am pus sare si zahar, in cantitati egale, evident ca dupa ochi si am mai adaugat putin piper.
Au iesit 9 borcane mici si unul mare de 800 gr. Le-am sterilizat la steamer(anul trecul le-am sterilizat pe aragaz intr-o oala cu apa). Acum caut modalitati sa-i livrez si lui Sot un borcan:)).
Aceasi reteta(proprie) am facut-o si anul trecut, doar ca vorbeam cu Sot si am pus enorm de multa sare, anul asta nu a mai avut cine sa ma tina de vorba.

4 comentarii:

g.cojocaru spunea...

vai ce harnicuta esti!! Sa le mancati sanatosi! ... eu am noroc ca face mama de toate. :P

Strumful spunea...

Esti o norocoasa! Si mama mai face, dar le prefer pe ale mele :D.

cristina spunea...

Ma impresionezi ...

Strumful spunea...

Iti trimit si tie un borcan?